Yrityksen aulapalvelut ovat ratkaisevassa roolissa yritysksen myönteisen palvelu- ja turvallisuuskulttuurin luomisessa  ja ylläpitämisessä. Ystävällinen ja osaava henkilökuntamme auttaa vierailijoitanne, omaa henkilöstöänne ja teitä kaikissa asiakaspalveluun liittyvissä asioissa haluamallanne tavalla.

Henkilökuntamme ovat suorittaneet lainmukaisen Vartijakortin, joten kulunvalvonta ja vartioimistehtävät hoituvat asianmukaisesti. Aulan turvallisuuspalveluilla tavoitteena on kiinteistöön, henkilökuntaan ja asiakkaisiinne kohdistuvien turvallisuusuhkien ennaltaehkäisy ja minimointi.

Aulassa täytyy aidosti olla moniosaaja

Lindström Invest luottaa SOLiin Rantatie Business Parkin aulapalveluissa. – Eri tilanteisiin ja ihmisiin reagointi vaatii erittäin herkkää otetta, sanoo  Lindström Investin toimitusjohtaja Jouni Puhakka. Lindström Invest tarjoaa toimitiloja ja niiden palveluja kolmessa kiinteistössä pääkaupunkiseudulla. Yhteispeli luistaa mainiosti.

– Olemme hyvin tyytyväisiä SOLin toimintaan, jatkaa Puhakka.

– Tavoittelemme on tehdä SOLin kanssa pitkäaikaista kumppanuutta, emme niinkään hinnan viilaamista mahdollisimman matalalle, Lindström Investin toimitusjohtaja Jouni Puhakka sanoo.

– Aulapalveluun tulee pyyntöjä eri asioissa, joten siellä täytyy olla aidosti moniosaaja. Aulassa täytyy olla myös kyky delegoida asioita ja tehdä yhteistyötä muiden kumppaniemme kanssa.

Lindström Invest haluaa antaa kiinteistöjensä vierailijoille ystävällisen, lämpimän vastaanoton. Tuttu vakiokasvo aulassa sopii hyvin tähän ajatteluun.

– Tavoittelemme pitkäaikaisia työsuhteita. Yhteistyö on myös niin läheistä, että koemme, että tässä ollaan lähellä henkilöstövuokrausta. Aulapalvelun työntekijät lähestyvät oman henkilöstön statusta. Meidän palvelupäällikkömme on SOLilaisten henkinen esimies eikä väliin tarvita SOLin esimiestä, Puhakka toteaa.

Aulan kaksi työntekijää ovat saaneet vartijakoulutuksen. He hoitavat erilaisia henkilöstön ja omaisuuden suojaukseen liittyviä tehtäviä.

– Heille kuuluu aularutiineja, kerrospostin hoitamista kuriirina ja kameravalvontaa. Lisäksi saattaa tulla postitusta, toimistotöitä ynnä muita kausiluonteisia tehtäviä, jos ne sopivat päivittäisiin rutiineihin.

– Vieraiden vastaanotto vaatii välitöntä läsnäoloa. Aulapalvelu on kuin talon sielu, sinne menevät kaikki asiat, mitä täällä tapahtuu, Puhakka sanoo.

Aulapalvelu huolehtii monista muista oheispalveluista ja tukitoiminnoista tavoitteidenne ja tarpeidenne mukaisesti.

Aulapalvelu voi sisältää mm. seuraavia yleisiä asiakaspalvelutehtäviä:

  • vieraiden vastaanotto ja opastus
  • toimisto- ja back office -palvelut
  • kokouspalvelut, tilavaraukset
  • puhelinvaihteen hoitaminen
  • catering-palvelut
  • postinkäsittelypalvelut
  • paperintuhouspalvelut
  • oman henkilöstönne sijaistaminen
  • toimistotarvikevaraston ylläpito
  • erikseen sovittavia pienimuotoisia kiinteistönhuolto- ja siivoustehtäviä (kirjaa tapauskohtaisesti)
  • raportointi sovitusti edellä mainituista tehtävistä

Aulapalvelu voi sisältää mm. seuraavia turvallisuustehtäviä:

  • omaisuuden vartiointi
  • häiriöttömän toiminnan varmistaminen
  • henkilön koskemattomuuden suojaaminen
  • kameravalvonta ja muu turvatekninen valvonta
  • kulunvalvonta
  • turvallisuusuhkien ja -riskien seuranta ja niistä raportointi (ml. paloturvallisuus)
  • avainhallinta
  • vikailmoitusten vastaanotto ja raportointi
  • suojelupalvelut
  • työturvallisuusvalvonta
  • raportointi edellä mainituista tehtävistä