SOL Turvallisuuspalvelut ei ole jämähtänyt paikalleen vartiointi- ja valvontatoiminnan perinteisiin lähtökohtiin. Lähestymistapaamme on tarjota mahdollisimman kattava paketti asiakkaan koko turvallisuuspalveluiden toteuttamiseen. Tähän kuuluu eteneminen arjen asiakaspalvelutilanteista koko matka yrityksen turvallisuuden hälytys- ja etävalvontajärjestelmien hallinnointiin.

– Voimme tuottaa valtakunnallisesti kaikki asiakkaiden tarvitsemat turvallisuuspalvelut aulapalveluista kaukovalvontaan. Lisäksi konsultointi- ja asiantuntijapalvelumme avustavat asiakasyrityksiämme turvallisuustyön ja -strategian suunnittelussa ja toteuttamisessa, SOLin palvelujohtaja Lauri Leppä kertoo.

Vartiointitekniikka kehittyy nopeasti, ja ala elää muutenkin jatkuvassa muutoksessa.

– Kehitämme koko ajan uusia toi­mintamalleja ja tekniikoita. Palvelun jalostaminen lähtee usein liikkeelle asiakasyritystemme yksilöllisistä tar­peista, joita kuuntelemme tarkkaan. Perinteisen piirivartioinnin voi esimerkiksi korvata kameravalvonnalla, Leppä jatkaa.

Turvallisuuspalveluiden toiminnan sydän on hälytyskeskus

Kaikki toiminnot yhdistyvät hälytyskeskukseen ja se toimii myös meidän sisäisen turvallisuutemme selkänojana, SOLin hälytyskeskuksen esimies Pasi Perkiömäki kertoo. Päivisin hälytyskeskuksessa on vilskettä, kun normaalin tietoliikenteen lisäksi tehdään erilaisia testejä ja ohjelmointitöitä. Yöaikaan on yleensä rauhallista, vaikka keskuksen valvova silmä katsoo kauas.

– Palvelemme muun muassa valtakunnallista polttoainejakelijaa, ja toimintamme ulottuu aina pohjoisimpaan Lappiin asti.

Hälytyskeskuksen palvelut jakautuvat viiteen eri osa-alueeseen, jotka osin limittyvät toisiinsa. Perinteinen hälytysten vastaanotto ja valvonta on sitä, että asiakkaalta tulee murto-, LVI- tai palohälytys taikka vartijakutsu, ja sitten toimitaan sovitusti eli ilmoitetaan asiakkaalle tai mennään itse paikalle.

Lue lisää Hälytys- ja palvelukeskuksestamme

Ota yhteyttä