Henkilöstöpalvelua nopeasti ja joustavasti

Päivän työmarkkinat vaativat useimmiten joustavuutta.
SOL Henkilöstöpalveluiden ammattitaitoisten palveluosaajien avulla on varmaa, että myös yllättämään päässeet työvoimatarpeet toteutuvat aikataulussa.

Henkilöstövuokrauksemme kautta saatte ammattitaitoista lisä- tai sijaistyövoimaa tueksi markkinoiden ja yrityksen arjen muuttuvissa olosuhteissa. Kaikilla aloilla toimivat julkisen- ja yksityisen sektorin yritykset voivat hyötyä palveluistamme. Toimimme ketterästi ja olemme luottamuksen arvoinen.
Asiakassopimukset pitävät!

Aurinkoisia palveluosaajia pitkäaikaisiin ja lyhyihin työsuhteisiin työmarkkinoille:

  • sosiaali- ja terveysala
  • logistiikka
  • teollisuus
  • rakentaminen
  • toimistotyöt
  • kiinteistöpalvelut
  • kauppa ja erikoiskauppa
  • ravintolat

Rekrytointi ammattilaisen hoidettavaksi

On tärkeää, että rekrytointia suorittava yritys tuntee hyvin hakijayrityksen ja sen tarpeet. SOL Henkilöstöpalveluiden rekrytoija perehtyy yrityksen tilanteeseen ja suunnittelee keinot sopivan työntekijän etsimiseen. Kartoitamme sen, millaista osaamista ja ominaisuuksia työntekijöillä pitäisi olla. Eri tehtäviin käyttäjäyritykset tarvitsevat erilaisia tekijöitä. Vain siten rekrytoija pystyy valikoimaan hakijoista haastatteluun kutsuttavat ja esittämään oikeat kysymykset. 

Tavoitteena on löytää  asiakkaan kriteerien mukaan oikeat henkilöt haastatteluun.  Haastattelutilanteessa rekrytoijan ammattitaito mitataan, sillä oikeilla kysymyksillä ja tulkinnoilla saadaan seulottua parhaat mahdolliset tehtävään soveltuvat henkilöt.

Kun palveluosaaja on ollut muutaman päivän töissä uudessa käyttäjäyrityksessä, SOLin henkilökunta soittaa sekä työnantajalle että työntekijälle. – Kyselemme, miten hommat ovat lähteneet käyntiin., kertoo SOL Henkilösöpalveluiden toimitusjohtaja Niilo Kemppe. Töiden jatkuessa SOLin edustaja tekee käyttäjäyritykseen asiakastyytyväisyyskäynnin, jolla arvioidaan kulunutta työjaksoa. Mittari on yhdestä viiteen, ja siinä ykkönen vastaa itkua ja viitonen naurua. Pyrkimys on saada mahdollisimman iloinen naama mittarin symboliksi.

– Tapaamisten pohjalta annamme myös palveluosaajalle palautetta. Välineenä toimii laatupassi, jossa on mittarina samat itku- ja hymynaamat kuin asiakastyytyväisyysarviossa. Kun työntekijä on kerännyt tietyn määrän nauravia naamoja passiinsa, hän saa tavarapalkinnon, Kemppe selittää.

– Kokemukset vuokratyövoiman välittämisestä ja rekrytointitehtävistä ovat olleet positiivisia. 

– Meillä kaikki työntekijät laittavat oikeasti itsensä likoon palvellakseen asiakkaita parhaalla mahdollisella tavalla, Kemppe täsmentää.

Henkilöstöpalveluilla arjen helppoutta

Takuuelementin tehtailla eletään hektisiä hektiä. 

– Yksi puhelinsoitto iltapäivällä saattaa yhtäkkiä tuplata työntekijöiden tarpeen, kun siirrymme loppuvuodeksi yhdestä vuorosta kahteen pikavauhtia, Takuuelementin toimitusjohtaja Teemu Tuuli kertoo. Tuuli kehuu, että näissä tilanteissa SOLin Henkilöstöpalveluista on ollut aivan suunnaton hyöty.

– Aikaisemmin rekrytoinnit sitoivat aivan liian paljon resursseja. Nyt otan vain yhteytä SOLiin ja jään odottamaan uusien työntekijöiden esittelyjä.

SOLin palveluohjaaja Minna Kivi kertoo, että Takuuelementin kanssa on tehty yhteistyötä yli viiden vuoden ajan. Tutulle asiakkaalle on mukava toimittaa työntekijöitä.

– Pitkällä historialla on merkitystä. Se helpottaa oikeiden henkilöiden valintaa. Me tiedämme hyvin minkälaiseen työhön ja minkälaisia henkilöitä täällä tarvitaan, hän kertoo.

Kivi on rekrytoinut tekijöitä tehtaalle nyt muutaman vuoden ajan.

– Tänne on aina kiva lähettää uusia ihmisiä töihin, kun tietää miten rento ja mukava ilmapiiri tehtaalla on, Minna Kivi sanoo.

Teemu Tuuli kehuu SOLin kautta tulleita työntekijöitä.

– Myönnän, että olin aiemmin vähän ennakkoluuloinen vuokratyöntekijöitä kohtaan, mutta enpä ole enää, hän toteaa nauraen.

– Olemme saaneet mainioita ammattitaitoisia ihmisiä hommiin, enkä löydä valittamisen aihetta, hän jatkaa.

Lue lisää Henkilöstövuokrauksestamme >>