Laivasiivouksen esimies teki hattutempun

Kymmenen vuotta SOLilla, joista kolme palveluesimiehenä toiminut Vladlen Melechko sai SOL Laatukilpailupalkinnon jo kolmannen kerran. Tänä vuonna valintaan vaikuttivat entistä paremmalta näyttävät numerot, jotka saatiin aikaan uudella, aikaa säästävällä työnjaolla.

Melechko kipparoi kaikkiaan noin sadan hengen työporukkaa. Laivasiivouksessa on omat erityiset haasteensa, joista käytettävissä oleva aika on varmasti olennaisimpia. Siksi ajansäästö otettiin tämän kauden päätavoitteeksi.

- Kehitimme yhdessä uusia suunnitelmia, joissa yhdistimme laivan yleisissä tiloissa tehtäviä töitä. Näin löysimme tapoja, jotka vähensivät merkittävästi tarvittavia henkilöresursseja”, Vladlen iloitsee

Kasvua erikoisprojekteilla

Viking Line on ollut SOLin asiakkaana jo toistakymmentä vuotta. Melechko pohtii, mikä on pitkän asiakassuhteen salaisuus:

Hyvä yhteistyö ja meidän joustavuus on tärkeää. Uskon, että asiakas arvostaa sitä, että kun tarvitaan jotain erikoista, meiltä löytyy siihen aina apu.

Tavallisesti kohdealuksia on kolme: Mariella, Gabriella ja Viking XPRS, mutta kesäsesongin aikana laivojen määrä nousee viiteen. Melechon miehistön työsarkaan kuuluu sekä hytit että yleiset tilat. Uusimpana mukaan on saatu laivahenkilökunnan asuntona toimivat tilat. Melechkolla on kuitenkin jo uusia kasvuideoita mielessään:

- Seuraavaksi satsataan erikoisprojektien saamiseen. Voisimme hoitaa vaikkapa laivojen erikoismattojen pesun uudella koneellamme.

- Paras hetki oli, kun kerroin porukalleni voitosta ja näin, kuinka ylpeitä he olivat”, Vladlen Melechko kuvailee Laatupalkinnon herättämiä tunteita.

”Laatukilpailuun kannattaa osallistua. Mitä vaan voi tapahtua...

Arjen sankarit Tuurin Kyläkaupassa

Yhteistä taivalta jo 20 vuotta