Huikea startti toi Laatupalkinnon tuoreelle palveluesimiehelle

Kadri Sörmus ei ehtinyt toimia vuottakaan palveluesimiehenä, kun hän sai tavoitellun Laatupalkinnon tunnustukseksi työstään. Hotellisiivouksen parissa kannuksensa ansainnut Kadri on mielissään siitä, kuinka hyvin ensimmäinen vuosi esimiehenä on sujunut.

Laatupalkinto tuli Kadrille täydellisenä yllätyksenä vaikka tiedossa jo olikin, että tuloksia oli syntynyt.

- Tämän vuoden alussa oli uusi kohde, minä uutena palveluesimiehenä ja 23 uutta kerroshoitajaa. Siihen nähden on aivan uskomatonta, että saimme näin hyvää tulosta näin nopeasti aikaan”, Kadri ihmettelee.

Onnistumisesta Kadri antaa kiitosta paitsi tiimilleen ja ohjaajalleen Naila Mussalle myös asiakkaalle:

- Yhdessä tehtiin ja yhdessä voitettiin. Tämä porukka on ihan loistava, ja asiakas paras mahdollinen. Yhteistyö on ollut aivan erinomaista, mitään vastaavaa en ole ennen nähnyt. Saimme asiakkaalta hyvää ja kannustavaa palautetta, joka motivoi koko tiimiä.

Opitaan ja jaetaan

Kadri Sörmuksen tarina SOLilla alkoi nelisen vuotta sitten hotellin kerrossiivoojana. Omakohtainen kokemus on auttanut häntä ymmärtämään tiimiläistensä työnkuvaa myös porukan vetäjän ominaisuudessa.

- Tiedän tarkalleen, mitä huonesiivoukseen kuuluu, miten siellä voi tehdä asioita paremmin ja miten paljon aikaa se vaatii. Tarvittaessa osaan näyttää kädestä pitäen, mitä tarkoitan”, Kadri naurahtaa.

Oppimista on kuitenkin tapahtunut Kadrin mukaan myös toiseen suuntaan:

- On uskomatonta, miten paljon olemme oppineet toinen toisiltamme, ja juuri siksi varmaan onnistuneetkin niin hyvin tässä työssä.

Kadri uskoo vahvasti positiivisen palautteen voimaan. Jos esimerkiksi huonetarkastuksessa havaitaan joitain puutteita, on tärkeä mainita samassa yhteydessä myös, mitä asioita on tehty hyvin. Tämä pitää yllä hyvää työilmapiiriä ja motivaatiota, joiden avulla puolestaan saadaan entistä parempia tuloksia aikaan. Kadrin mielestä on tärkeä huomioida toiset myös ihmisinä:

Minua taidetaan pitää vähän sellaisen äitinä, jolle voi kertoa huolensa ja joka tuo silloin tällöin herkkuja taukopöytään, hän hymyilee.

Kadri Sörmus pokkasi ensimäisillä SOL-päivillään Laatupalkinnon palveluesimiesten sarjassa.

”Pay attenttion to details, siinä hyvän laadun salaisuus.

 

Arjen sankarit Tuurin Kyläkaupassa

Yhteistä taivalta jo 20 vuotta