Turvallisuuspalveluita ja hymyileviä asiakaskontakteja

SOL Turvallisuuspalvelut ei ole jämähtänyt paikalleen vartiointi- ja valvontatoiminnan perinteisiin lähtökohtiin. Lähestymistapaamme on tarjota mahdollisimman kattava paketti asiakkaan koko turvallisuuspalveluiden toteuttamiseen. Tähän kuuluu eteneminen arjen asiakaspalvelutilanteista koko matka yrityksen turvallisuuden hälytys- ja etävalvontajärjestelmien hallinnointiin.

– Voimme tuottaa valtakunnallisesti kaikki asiakkaiden tarvitsemat turvallisuuspalvelut aulapalveluista kaukovalvontaan. Lisäksi konsultointi- ja asiantuntijapalvelumme avustavat asiakasyrityksiämme turvallisuustyön ja -strategian suunnittelussa ja toteuttamisessa, SOLin palvelujohtaja Lauri Leppä kertoo.

Vartiointitekniikka kehittyy nopeasti, ja ala elää muutenkin jatkuvassa muutoksessa.

– Kehitämme koko ajan uusia toi­mintamalleja ja tekniikoita. Palvelun jalostaminen lähtee usein liikkeelle asiakasyritystemme yksilöllisistä tar­peista, joita kuuntelemme tarkkaan. Perinteisen piirivartioinnin voi esimerkiksi korvata kameravalvonnalla, Leppä jatkaa.

Turvallisuuspalveluiden toiminnan sydän on hälytyskeskus

Kaikki toiminnot yhdistyvät hälytyskeskukseen ja se toimii myös meidän sisäisen turvallisuutemme selkänojana, SOLin hälytyskeskuksen esimies Pasi Perkiömäki kertoo. Päivisin hälytyskeskuksessa on vilskettä, kun normaalin tietoliikenteen lisäksi tehdään erilaisia testejä ja ohjelmointitöitä. Yöaikaan on yleensä rauhallista, vaikka keskuksen valvova silmä katsoo kauas.

– Palvelemme muun muassa valtakunnallista polttoainejakelijaa, ja toimintamme ulottuu aina pohjoisimpaan Lappiin asti.

Hälytyskeskuksen palvelut jakautuvat viiteen eri osa-alueeseen, jotka osin limittyvät toisiinsa. Perinteinen hälytysten vastaanotto ja valvonta on sitä, että asiakkaalta tulee murto-, LVI- tai palohälytys taikka vartijakutsu, ja sitten toimitaan sovitusti eli ilmoitetaan asiakkaalle tai mennään itse paikalle.

SOL turvaa Helenin energiantuotantoa

SOL on tuottanut jo vuoden ajan turvallisuuspalveluja Helenille (aiemmin Helsingin Energia) kolmessa voimalaitoksessa; Salmisaaressa, Vuosaaressa ja Hanasaaressa. – Olen hyvin positiivisesti yllättynyt, kuinka hyvin SOL on ottanut vartiointitoiminnan haltuunsa heti alusta asti, Helenin turvallisuusasiantuntija Mika Jokela sanoo. – Voimalaitoksissa on jatkuvasti käynnissä rakennusurakoita ja meillä käy paljon ulkopuolista työvoimaa, joten yhteistyön sujuvuus voimalaitoshenkilökunnan ja ulkopuolisten henkilöiden kanssa on tärkeää. Lue koko tarina >>

– Olemme tehneet SOLin esimiestason kanssa oikein hyvää yhteistyötä, Helenin turvallisuusasiantuntija Mika Jokela (vas.) sanoo. SOLin palveluesimies Jari Ojala vastaa kohteesta.

Etähallintakeskuksesta turvallisuutta AGAn työntekijöille

Kaasuyhtiö AGA operoi kaikenlaisten kaasujen kanssa. SOLin Etähallintakeskuksen kamerat tarkkailevat tilannetta esimerkiksi AGAn Riihimäen ja Oulun laitoksilla, joissa ajo- ja henkilöportit avataan ja suljetaan ja vierailijat tunnistetaan Hämeenlinnasta. Lue koko juttu >>

– SOLin ja AGAn yhteistyö ulottuu myös prosessien ja laitteiden valvontaan, Riihimäen laitosta osaltaan johtava site manager Olli Haapanen kertoo.

Lue lisää Hälytys- ja palvelukeskuksestamme