Kattavat pesulapalvelut sekä kuluttajille että yritysasiakkaille

Kattavat pesulapalvelut sekä kuluttajille että yritysasiakkaille

SOL huoltaa sekä kuluttajien että yritysasiakkaiden tekstiilit vastuullisesti, ympäristöystävällisiä pesuaineita ja -menetelmiä käyttämällä.

SOLin 54 pesulaa palvelevat kuluttajia Suomen suurimmissa kaupungeissa, ja pesulat on pyritty tuomaan sinne, missä kuluttajat liikkuvat – monesti kauppakeskusten sykkeeseen. Myös kätevä kotinoutopalvelu on nykyisin kuluttaja-asiakkaiden käytettävissä.

Iso tekstiilipesula muuttaa Hämeenlinnaan

Yritysasiakkaiden sopimukset räätälöidään SOLissa aina asiakaskohtaisesti ja toimitusajoista sovitaan asiakkaan tarpeen mukaan. Pesulana voidaan käyttää SOLin pesuloista parhaiten asiakasta palvelevaa, mutta esimerkiksi raskaassa teollisuudessa käytettävät tekstiilit pestään pääosin Hämeenlinnassa, jonne SOLin laitostyyppinen pesula muuttaa kuluvana syksynä Helsingistä.

Hämeenlinnan pesulaan sijoitetaan erikoislaitteistoja, jotka eivät mahdu SOLin pienempiin pesulapisteisiin.
– Muuton yhteydessä pesulaan hankitaan uutta ja tehokasta konekapasiteettia, mistä johtuen pesulan muutto on meille myös merkittävä investointi, kertoo SOL Pesulapalveluiden toimitusjohtaja Elina Jalonen.

Vastuullista vaatehuoltoa

Olipa kyse sitten kuluttaja-asiakkaiden tai yritysasiakkaiden tekstiileistä, kaikki tekstiilit huolletaan SOLin jokaisessa pesulassa vastuullisesti, ympäristöystävällisiä pesuaineita ja -menetelmiä käyttämällä. Yksi tärkeä vaatehuollon tavoite on tekstiilien elinkaaren pidentäminen, sillä tuotteiden pidemmät käyttöiät yksinkertaisesti rasittavat luontoa vähemmän ja tuovat kustannusäästöjä pitkällä aikavälillä.

– Pyrimme pesuloissamme myös kehittämään jatkuvasti uusia ympäristön kannalta parempia toimintatapoja. Näitä ovat esimerkiksi biohajoavien liuotteiden käyttäminen ja pesulämpötilojen alentaminen, Jalonen kertoo.

SOL Pesulapalvelut sai Avainlipun

Suomalaisen työn liitto myönsi viime keväänä SOL Pesulapalveluille Avainlippu-tunnuksen merkkinä suomalaisesta työstä. Merkki voidaan myöntää Suomessa valmistetulle tuotteelle tai tuotetulle palvelulle. Lisäksi palvelun kotimaisuusasteen on oltava vähintään 50 prosenttia. SOLilla kotimaisuusaste on täydet 100 prosenttia. Yrityksellä on myös oltava merkittävä kotimainen omistusosuus, Suomessa toimiva johto ja yrityksen pääkonttorin tulee sijaita Suomessa.

– Avainlippu on meille tärkeä asia ja arvo. Nopea palvelumme perustuu nimenomaan paikalliseen työhön. Mitä lähempänä käyttäjää palvelu voidaan toteuttaa, sitä vähemmän kulutamme myös ympäristöä, toteaa Jalonen.