– Asiakkaillemme monipalveluiden tarjoaminen tuo selkeitä etuja SOL Palveluiden toimitusjohtaja Juhapekka Joronen sanoo.

SOL Monipalvelut syntyi asiakkaiden toiveista

Yhteinen tavoitteemme on tehdä asiakkaittemme elämästä helpompaa. Helppo elämä merkitsee sitä, että asiakas voi luottaa meihin ja olemme ylivoimainen kumppani kaikissa palveluissamme.

Me SOLilaiset hoidamme työmme niin, että asiakkaidemme ei tarvitse kantaa huolta asioiden sujumisesta. Tavoitteenamme ei ole pelkästään loistava lopputulos, vaan koko palvelun tuottaminen asiakasta kuunnellen. Mietimme mitä teemme ja miten toimimme.

SOL on nykyään monipalveluyritys ja ilonamme on tuottaa useita palveluita, joiden avulla voimme tarjota asiakkaillemme helpompaa elämää. Tänä päivänä tuotamme siivouspalveluja, toimitilapalveluja, kiinteistöpalveluja, turvallisuuspalveluja, henkilöstöpalveluja ja pesulapalveluja. Nämä moninaiset palvelut eivät ole syntyneet itsestään, vaan kuuntelemalla asiakkaidemme toiveita ja ehdotuksia.

Huippuosaajien yhteistyö takaa moniosaajien ammattitaidon.

Viimeisin asiakastutkimuksemme osoitti, että asiakkaat toivovat saavansa meiltä samanaikaisesti useampaa palvelua ”yhden luukun -periaatteella”. Tähän asti useat tarjoamistamme palveluista on tuotettu eri organisaatioiden ja palveluhenkilöiden toimesta. Nyt pyrimme löytämään eri palvelualueilta sellaisia tehtäviä, joita voidaan yhdistää yhdeksi kokonaisuudeksi.

Mitä asiakas tästä monipalveluosaamisesta hyötyy? Yksinkertaisesti, SOL monipalvelut tarkoittaa muun muassa yhtä sopimusta, yhtä laskua, vähemmän kontaktihenkilöitä, toimintojen kehittämisen ja laadunvalvonnan yksinkertaistumista, parempaa tuottavuutta, alhaisempia kustannuksia, sitoutuneita palveluvastaavia, lisääntynyttä turvallisuuden tunnetta ja yhtenäistä raportointia eli asiakkaallemme jää enemmän aikaa keskittyä omaan osaamiseensa. Eikö tässä ole kuljettu jo monta askelta kohti asiakkaan helpompaan elämään?

Suurin kysymys monipalvelujen tuottamisessa kohdistuu osaamiseen ja sen riittävyyteen yksilötasolla. Voiko sama palveluvastaava oikeasti pystyä tuottamaan samanaikaisesti esimerkiksi siivous-, turva- ja kiinteistöpalveluita? Totta on, että spesialisteja tarvitaan aina ja on tehtäviä, joiden suorittamiseen tarvitaan tarkasti määritelty ammattiosaaminen. Mutta on olemassa lukuisia työtehtäviä, joiden rajapinnat ovat laajennettavissa.

Näiden tehtävien yhdistämisellä lisätään tuottavuutta, tehokkuutta ja voimme hyödyntää kertynyttä kohdetuntemusta kaikkien palvelujen osalta. Avaintekijänä toimii sisäinen yhteistyömme.

Kun eri alojen huippuosaajat tekevät yhteistyötä, pystymme tuottamaan ja tarjoamaan asiakkaillemme laatua. Näen vahvuutenamme laajan koulutustarjontamme, jonka avulla voimme taata SOLilaisten moniosaajien asiantuntemuksen ja kehittymisen jatkossakin. Tästä lehdestä voit lukea esimerkkinä jutun monipalveluiden esimiesten trainee – ohjelmasta. Monipalveluiden tuottaminen kehittää myös yrityksemme toimintoja ja tarjoaa samalla mielenkiintoisia työtehtäviä SOLilaisille.

Olemme siis ottaneet asiakkaidemme haasteen vastaan ja valmiit tuottamaan monipalveluita. Mahdollisuuksia on paljon ja monipalvelu toimintaa on jo ilahduttavasti käynnistynytkin useissa kohteissa. Kehitämme monipalvelutoimintaamme koko ajan sekä toimintojen että koulutuksen osalta. Tavoitteenamme on yksinkertaisesti tehdä asiakkaidemme elämästä helppoa.

Aurinkoisin kevätterveisin,

Juhapekka Joronen

TOIMITUSJOHTAJA, SOL PALVELUT OY

Juhapekka Joronen Toimitusjohtaja, SOL Palvelut Oy