– SOL haluaa kisalla nostaa tuloksentekijöitä ja ruokkia onnistumisten hyvää kierrettä, SOLin kehityspäällikkö Riitta Sirviö sanoo.

SOL Laatupalkintokilpailu on oiva väline toiminnan kehittämiseen

Tämänvuotiset SOL Laatupalkintokilpailun voittajat ovat ratkenneet. Palveluesimiesten sarjassa voiton veivät Tina Andersson, Pirjo Kleemola sekä Tony Itkonen ja Vladlen Melechko.

SOLin kehityspäällikkö Riitta Sirviö kertoo kilpailun periaatteista.

– Palkintoja ei välttämättä jaeta parhaan tuloksen perusteella, vaan myös loistava kehitys ja vanhan parantaminen voivat olla palkinnon perusteena.

Loistava kehitys voi myös olla palkinnon perusteena.

SOLin Laatupalkintokilpailussa on sarjat palveluesimiehille, palvelupiireille ja myyjille. Lisäksi jaetaan ympäristö- ja työhyvinvointipalkinnot. Kilpailuun osallistutaan hakemuksella, jossa näkyvät eri osa-alueiden budjetit, tulokset ja edellisen vuoden luvut.

Laatupalkinnon pohjana on Suomen Laatukeskuksen kilpailu, joka on muunnettu SOLin tarpeisiin sopivammaksi. Kilpailussa keskeisimmät kohdat ovat asiakassuuntautuneisuus, henkilöstön hyvinvointi ja taloudelliset tulokset.

– SOL haluaa kisalla nostaa tuloksentekijöitä ja ruokkia onnistumisten hyvää kierrettä, Sirviö toteaa.

Tällä kertaa kisaan tuli noin 70 hakemusta, joista SOLin johto valitsi voittajat. Voittajille ja heidän alaisilleen jaetaan rahapalkinnot.

 Kisakonkarin tiimi siivoaa elintarvikealan kohteita

– Asiakkaalle pystyttiin luomaan hyötyä uusilla käytännöillä, Pirjo Kleemola kertoo

Siivouksen parissa työskentelevä palveluesimies Pirjo Kleemola Oulusta voitti Laatupalkinnon nyt seitsemättä kertaa. Hänellä hoitaa sekä pitkiä asiakassuhteita että yksittäisiä keikkoja.

Kleemola vastaa noin nelikymmenpäisen palveluvastaavien joukkonsa kanssa muun muassa K-Citymarket Kaakkuri Oulun siivouksista. Tätä asiakkuutta hän on vetänyt noin 10 vuotta.

Toinen iso asiakas on perheyhtiö Kotivara Oy, joka valmistaa meetvursteja. Kotivaralla siirryttiin uuteen järjestelmään, jolla varmistetaan turvallinen, korkean hygieniatason elintarviketuotanto.

Lue lisää

Kilpailuvietti motivoi kehittämään toimintaa

– Asiakkaalta on tullut hyvää palautetta ja he ovat olleet tyytyväisiä. Osallistumme Malmin poliisilla myös kiinteistöpalavereihin sekä teemme yhteistyötä kehittämisen parissa ja poikkeustilanteissa, palveluesimies Tina Andersson kertoo.

Siivouksen palveluesimies Tina Andersson sai Laatupalkinnon toista kertaa. Helsingissä työskentelevän Anderssonin suurimmat asiakkaat ovat Pasilan asema, Esperi Care hoivakodit ja Malmin poliisi.

SOLin ja Malmin poliisin yhteistyöllä on pitkä historia. Nykyinen sopimus alkoi 2012, ja sitä edelsi toinen jakso kumppanuutta joitakin vuosia aiemmin. Siivoukseen liittyviä asioita on kehitetty yhdessä.

– Asiakkaalta on tullut hyvää palautetta ja he ovat olleet tyytyväisiä.

Lue lisää

 

Teksti Veera Saloheimo, Vaula Aunola  kuvat: Timo Porthan, Vesa Ranta

SOL Siivouspalvelut

Pasilan asema

Esperi Care hoivakodit

Malmin poliisi

K-Citymarket Kaakkuri Oulu

Kotivara Oy