Asiakaspalvelukeskus toimii taukoamatta myös poikkeustilanteessa

Asiakaspalvelu, hälytyskeskus, etähallintapalvelut ja kiinteistövalvomo toimivat myös poikkeusaikoina 24/7. SOLilla on nostettu valmiutta olla nopeasti asiakkaiden apuna koronavirukseen liittyvissä akuuteissa tilanteissa.

Hämeenlinnassa sijaitsevan SOLin asiakaspalvelukeskuksen palveluesimies Pasi Perkiömäki kertoo, että asiakaspalvelu- ja hälytyskeskus, etähallintapalvelut sekä kiinteistövalvomo toimivat taukoamatta ja mahdolliset sairastumiset on toiminnassa otettu huomioon. Asiakaspalvelukeskuksessa työskentelee yhteensä noin 20 henkeä.

– Olemme varmistaneet asiakaspalvelukeskuksen ympärivuorokautisen toiminnan. Henkilöstömme esimerkiksi siirtyi työskentelemään kukin omiin tiloihinsa hyvin aikaisessa vaiheessa. Tällä halutaan taata se, että asiakkaamme saavat apua kellon ympäri ja SOLilaiset voivat tehdä työtään turvallisesti, kertoo Perkiömäki.

Koronavirukseen liittyvissä tilanteissa valmius nopeaan toimintaan

Koronatartuntoihin liittyviin tilanteisiin SOLissa on otettu käyttöön oma toimintaprosessi, jonka avulla varmistetaan, että asiakkaat saavat palvelua mahdollisimman nopeasti. Asiakaspalvelu on toimintaprosessissa tärkeässä roolissa, sillä iso osa akuutteja toimeksiantoja vastaanotetaan siellä.

Kun asiakaspalveluun tulee koronavirukseen liittyvä toimeksianto, prosessi siirretään kyseistä kohdetta hoitavien henkilöiden hoitoon. Kun kohteen esimiehet ovat tietoisia tilanteesta, heidän tukenaan toimii SOLiin perustettu koronaryhmä sekä koulutusorganisaatio, joka antaa tiimeille menetelmäopastusta koko prosessin ajan.

Koska asiakaspalvelu on myös osa tätä palveluketjua, on sen toimittava myös poikkeustilanteessa tehokkaasti, Perkiömäki toteaa.

”Toimeksiannot ovat nyt akuutteja”

Poikkeustilanne on toistaiseksi vähentänyt asiakaspalvelukeskuksessa kiireettömämpien toimeksiantojen pyyntöjä. Toisaalta asiointi erityisesti asiakaspalvelussa on terävöitynyt.

– Yrityksissä tehdään nyt juuri sitä, mitä on päivittäisen toiminnan kannalta oleellisinta. Tämä tarkoittaa myös sitä, että asiakaspalveluumme tulevat yhteydenotot ovat nyt todella akuutteja, sanoo Perkiömäki.

Perkiömäki kehottaa asiakkaita olemaan heti yhteydessä, jos yrityksessä on tieto virustartunnasta.

– Ennaltaehkäisy on kaikkein tärkeintä. Nyt meidän kaikkien pitää toimia annettujen ohjeiden mukaisesti. Ja jos virustartunta havaitaan, desinfioidaan ja siivotaan tilat asianmukaisesti, niin selvitään aina isommilta vahingoilta. Tehdään heti kaikki, mitä vaan pystytään, Perkiömäki kannustaa ja päättää:

Me SOLissa haluamme auttaa asiakkaitamme siinä, että he voivat jatkaa omaa liiketoimintaansa mahdollisimman nopeasti ja vähin vaurioin.

SOLin asiakaspalvelu päivystää 24/7: p. 020 570 0200, asiakaspalvelu@sol.fi