Johtavana hotellisiivouksen kumppanina SOL Palvelut haluaa kouluttaa parhaat osaajat. Hotelliemäntä Akatemiaan osallistuu 30 hotellisiivouksen ohjaaja. Tavoitteena on vahvistaa ja syventää heidän osaamistaan sekä antaa heille mahdollisuuden edetä uralla esimieheksi.

Hotellimarkkinat kasvaa ja kehittyy hurjaa vauhtia ja haluamme jatkossakin vastata kasvavaan kysyntään, kertoo SOLin liiketoimintajohtaja Aila Forsström. Emäntä on hotellin sydän ja sielu, joka luonnollisesti vastaa tiiminsä kanssa palvelun tuottamisesta ja laadusta, mutta on erittäin tärkeä osa hotelliasiakkaan kokemaa kokonaispalvelua.

Hotellisiivouksen Joutsenmerkki velvoittaa meitä sertifikaatin mukaiseen laatuun. Palvelun on täytettävä tiukat ehdot koko elinkaaren osalta. Käytämme ympäristömerkittyjä puhdistusaineita, huomioimme käyttämämme materiaalit ja minimoimme energiakäytön. Tämän lisäksi haluamme asiakaspalvelun olevan timanttista, haluamme olla selvillä mitä hotellissa kulloinkin tapahtuu, kuunnella asiakasta ja kehittää toimintaamme, täsmentää Forsström.

Marski by Scandic hotellinjohtaja Jouko Puranen korostaa asiakaspalvelun merkitystä.

Marskin arvoihin kiteytyy asiakkaan tärkeys kaikessa toiminnassa: Be caring, be you, be a pro, be bold. Nämä arvot lunastetaan yhdessä tekemällä. Meille on tärkeää, että jaamme yhteiset tavoitteet ja tahtotilan. Asiakas odottaa aina uutta, ja meidän on löydettävä se juttu, millä ylitetään asiakkaan odotukset. On oltava utelias, yllätyksellinen ja rohkea, täsmentää Puranen.

SOL sai Joutsenmerkin hotellisiivouksen toimialalle ensimmäisenä Suomessa. Arvostetun Pohjoismaisen ympäristömerkinnän hakeminen oli yksi Sitoumus 2050 -ympäristöohjelman lupauksista. SOLissa on tehty alusta lähtien pitkäjänteistä työtä ympäristön hyväksi ja lupaukset on kirjattu Sitoumus 2050 -ympäristöohjelmaan.

  • Toimintamme on aina ollut laadukasta, ja nyt saatu sertifikaatti kirkastaa entisestään lopputulosta, Forsström iloitsee. Suomen tunnetuimpana ympäristömerkkinä ja viidenneksi arvostetuimpana brändinä (2017) tunnetun Joutsenmerkin käyttöoikeudella on suuri merkitys. Se on virallinen osoitus asiakkaillemme toimintamme tasokkuudesta.

Tammikuussa alkanut Hotelliemäntä Akatemia on SOLin uusi koulutuskokonaisuus, joka koostuu viidestä lähijaksosta ja työssäoppimisjaksoista. Koulutukseen osallistuu 30 SOLin palveluohjaajaa.

Lisätiedot:

SOL Palvelut Oy
Aila Forsström, liiketoimintajohtaja, Puh. +358 40 866 7500 | aila.forsstrom@sol.fi